Search

Aparat ortodontyczny | Praktyczne porady | Idental Clinique

Posted on Tuesday 28 July 2015

Zdrowe białe proste zęby są marzeniem większości z nas. Dzisiaj opowiem Wam o tym, dlaczego zdecydowałam się założyć aparat ortodontyczny i jak bardzo poprawiło to moje samopoczucie :)

Większość z Was myśli (z tego co zauważyłam), że decyzja o aparacie była z mojej strony jedynie kaprysem, ale to nieprawda. O ile mój uśmiech wydaje się całkiem ok na zdjęciach, które oglądaliście do tej pory na blogu, w rzeczywistości pozostawia wiele do życzenia, a zgryz jest nieprawidłowy i wymaga korekty. Dużo czasu upłynęło zanim zdecydowałam się poszukać kliniki i rozpocząć leczenie. Na szczęście jedna ze znajomych poleciła mi zaprzyjaźnioną klinikę we Wrocławiu Idental Clinique, do której bez wahania umówiłam się na pierwszą wizytę :) Przegląd, zdjęcie panoramiczne, czyszczenie zębów, wycisk (odlew gipsowy) i omówienie planu leczenia odbyło się sprawnie i w bardzo miłej atmosferze. Możliwość załatwienia wszystkiego w jednym miejscu w super fachowym gronie jest ogromną zaletą i oszczędnością czasu. A dodam jeszcze, że klinika, którą wybrałam oferuje poza ortodoncją usługi z zakresu implantologii, protetyki, stomatologii zachowawczej, endodoncji i chirurgii stomatologicznej, czyli krótko mówiąc full service :)  

Na kolejnej wizycie, którą uwieczniłam na powyższych zdjęciach, pani ortodontka założyła mi aparat na górny i dolny łuk :) Ja zdecydowałam się na wersję estetyczną - oczywiście ze względu na to, co robię na co dzień, ale do wyboru są również tradycyjne metalowe zamki, a nawet takie zakładane od wewnętrznej strony zębów! Cały proces montażu trwał ok. pół godziny i był oczywiście zupełnie bezbolesny, bo polegał na oczyszczeniu ząbków, nałożeniu kleju i utrwaleniu zamków światłem. Muszę Wam powiedzieć, że jak zobaczyłam efekt  w lusterku, byłam pod ogromnym wrażeniem, jak fajnie to wygląda! A najbardziej ucieszył mnie fakt, że leczenie potrwa mniej więcej rok i po tym czasie mój zgryz będzie idealnie prosty! 

Ok, euforia opada, gdy po kilku godzinach zęby zaczynają boleć. Co wtedy ? 

Tak się składa, że ja w noszeniu aparatu mam doświadczenie, ponieważ pierwszy założyłam mając 15 lat i nosiłam aż 3 lata! Byłam więc świetnie przygotowana na to, co nastąpi :) Ponieważ aparat zaczyna pracować po kilku godzinach od założenia, zęby stają się bardzo wrażliwe i o jedzeniu normalnych posiłków można pomarzyć. Niech Was to jednak w żaden sposób nie zniechęca, jeśli rozważacie założenie aparatu, bo mam dla Was świetne rady, jak sobie poradzić przez pierwsze dni oraz później.   

Punkt 1. Wyciągamy mikser. Nie myślcie, że jedyną rzeczą, jaką będziecie jeść przez kolejne dni jest kisiel. Możecie miksować blenderem na papkę owoce i warzywa (np. ugotowane na parze brokuły), pure ziemniaczane - w zasadzie wszystko co lubicie i co da się zmiksować. Ja zmiksowałam np. zupę brokułową na krem, która była pyszna i pożywna. Inne przykładowe rzeczy jakie możecie jeść to: kasza manna np. z dodatkiem owoców, kleik ryżowy, jogurty pitne itp. Możliwości wbrew pozorom jest wiele.

Punkt 2. Drobny dyskomfort jaki powoduje aparat wewnątrz ust to otarcia, na które również są sposoby. Pierwszy z nich to wosk, który można przyklejać na zamki w podrażnione miejsca. Drugi to prawdziwa magia o nazwie ORA MD The Mouth Doctor - płyn którym smarujecie rany na noc a rano nie ma po nich śladu. Minus jest taki, że trzeba zamawiać go za granią.

Punkt 3. Na założenie aparatu najlepiej zdecydować się właśnie w wakacje, lub gdy mamy kilka luźniejszych dni. Gdy zęby przestają boleć wciąż należy uważać na to, co się je - orzechy, guma do żucia czy toffi odpadają na cały okres leczenia :) Ale poza tym wszystko przebiega bezproblemowo a efekty widać z miesiąca na miesiąc, co daje ogromną satysfakcję! 

W tym tygodniu minie 4 tydzień od założenia aparatu i czeka mnie pierwsza wizyta kontrolna :) Jestem naprawdę bardzo zadowolona, że w końcu udało mi się rozpocząć realizację jednego z moich marzeń i mam nadzieję, że mój wpis zainspiruje Was do tego, aby również podjąć to wyzwanie! Jeśli macie jakiekolwiek dodatkowe pytania piszcie śmiało, a osobom z Wrocławia szczerze polecam klinikę Idental Clinique, która wybrałam :)  

« Newer Post Older Post »

24 comments

  1. ja pierwszy zakładałam mając 13 lat. nosiłam górę i dół. niestety.. ząbki się ponownie skrzywiły i za kilka dni będę zakładać nowy.

    ReplyDelete
  2. Looking so cute.
    I love that you are taking care of your teeth :)

    The Bandwagon Chic | Instagram | Bloglovin | Snapchat: bandwagonchic

    ReplyDelete
  3. mhm wszystko super ale ile to kosztuje? :(
    bo chyba niestety moge sobie pomarzy tylko o aparacie ;/

    ReplyDelete
  4. mhm wszystko super ale ile to kosztuje? :(
    bo chyba niestety moge sobie pomarzy tylko o aparacie ;/

    ReplyDelete
  5. Ja również swój nałożyłam w 4 klasie podstawówki, góra została ładna a dół znowu powoli się krzywi... chyba też zastanowie się nad ponownym nałożeniem :)

    www.kiercia.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Super że założyłaś aparat, efekt będzie na pewno piękny:)

    ReplyDelete
  7. Życzymy świetnych efektów kochana! ;)

    ReplyDelete
  8. Ja dzisiaj mam już 4 wizytę i wiem, że założenie aparatu to najlepsza decyzja w moim życiu. Póki co mam tylko górę, za miesiąc dół ( każdy ortodonta ma inne techniki - mi Pani nie chciała zakładać dwóch w tym samym czasie) ale tak się do aparatu przyzwyczaiłam, że już go w ogóle nie czuje:)

    ReplyDelete
  9. Ja dzisiaj mam już 4 wizytę i wiem, że założenie aparatu to najlepsza decyzja w moim życiu. Póki co mam tylko górę, za miesiąc dół ( każdy ortodonta ma inne techniki - mi Pani nie chciała zakładać dwóch w tym samym czasie) ale tak się do aparatu przyzwyczaiłam, że już go w ogóle nie czuje:)

    ReplyDelete
  10. So good of you to document your experience for us all to see! I need braces, and I haven't done it do to the high cost. Hopefully in the near future!

    xoxo,
    Tania
    http://inspiremyfancy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. A ja zdjęłam miesiąc temu! Warto się pomęczyć, chociaż męczyło mnie to, że to drugi raz. Przy okazji: mnie KOMPLETNIE nic nie bolało, ani jak zakładałam mając 16 lat, ani teraz mając 22. Przez całe leczenie jadłam orzechy, od czasu do czasu żułam gumę czy zjadłam tofifi. Wszystko zależy od osoby,nie ma się czego bać

    ReplyDelete
  12. Wyglądasz super z aparatem a ja chyba też się zdecyduję na założenie ale czeka mnie wyrywanie zębów ;(

    ReplyDelete
  13. Też go miałam. Już z dzieciństwa wiedziałam, że jest stylowy :)

    Brzydki Ptak

    ReplyDelete
  14. Ja właśnie sciagnelam aparat dwa tygodnie temu, mialam na górę zalozony i tez nylam nim zachwycona nosilam prawie rok i naprawde mozna sie bylo przyzwyczaić. We wrzesniu bede zakladala na dol bo okazalo sie ze teraz nie równy zgryz mam co prawda nie przeszkadza to ani nawet tego nie widac ale jak juz zaczelam robic to chce miec ladny i idealny usmiech ;) Pozdrawiam
    Aleksandra
    www.inspireyourlifenow.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. APARAT SUPER SPRAWA, WŁASNIE ZAUWŻYŁAM NA SEEBLOGGERS GDYŻ WCZEŚNIEJ NIE RZUUCAŁ MI SIĘ W OCZY.

    sUPER BYŁO cIĘ POZNAĆ, LECZ SZKODA, ŻE NIE BYŁO CZASU POGADAĆ!.

    ReplyDelete
  16. Również nosiłam aparat 2 lata, czasem pobolewało ale efekt rewelacja.
    Ja zdecydowałam się na zamki kryształowe przezroczyste ♥.

    http://delavie-paula.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Ja też będę nosić niedługo aparat i fajnie, że teraz to już nie jest kompleks tylko nawet ozdoba :D a ty wyglądasz bardzo ładnie w tym aparacie :)

    ReplyDelete
  18. Super wyglądasz z aparatem na zdjęciach!:)

    ReplyDelete
  19. ohh, fantastic post my dear! looks like a really good place to take care of our theeth :) xoxo

    ReplyDelete
  20. Mnie tez ostatnio dentysta przebakuje ze powinnam sie zastanowic nad aparatem, wiec tez rozwazam taka mozliwosc, bo wiadomo teraz nie jest zle, ale jak sie nie skoryguje nawet niewielkich nieprawidlowosci to pozniej bedzie tylko gorzej. Tak wiec calkiem rozumiem twoja decyzje!

    ReplyDelete
  21. Bardzo dobra decyzja,efektem będą piękne zęby,a piękne zęby to podstawa!

    ReplyDelete